Oprava mostu Generála Pattona má začít na jaře 2016

S opravou mostu Generála Pattona, jenž spojuje střed města se Severním Předměstím, by se mělo začít na jaře roku 2016. Vyplývá to z návrhu smlouvy o společné realizaci stavební akce, kterou uzavře město Plzeň s Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky. Stavební práce si vyžádají zhruba 300 milio...

Cílená propagace v Plzni

S opravou mostu Generála Pattona, jenž spojuje střed města se Severním Předměstím, by se mělo začít na jaře roku 2016. Vyplývá to z návrhu smlouvy o společné realizaci stavební akce, kterou uzavře město Plzeň s Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky. Stavební práce si vyžádají zhruba 300 milionů korun a jsou naplánovány na dva roky.
Rekonstrukce řeší odstranění často se opakujících závad na mostní konstrukci, výměnu degradovaných již nefunkčních částí mostního svršku a sanaci nosné konstrukce. Šířka mostu se proti dnešnímu stavu nezmění, dojde však k přerozdělení šířek jednotlivých pruhů. „Vozovka na západní straně ve směru do centra bude třípruhová, a to na úkor předimenzovaného chodníku. Cílem tohoto opatření je odstranit dopravní závadu na připojení rampy z rondelu. Tento pruh bude plynule pokračovat až ke křižovatce v sadech Pětatřicátníků. Východní polovina mostu zůstane beze změn, tedy se dvěma jízdními pruhy, cyklostezkou a chodníkem,“ upřesňuje náměstek primátora Miloslav Šimák.
Stavební práce se budou provádět při zachování silničního, tramvajového i pěšího provozu. V první etapě dojde k rekonstrukci východní části mostu. „Tramvajová doprava bude v obou směrech v určeném období vedena jednokolejně a její provoz bude řízen signalizací. Silniční provoz ve směru na Lochotín se omezí na dva užší jízdní pruhy, které se budou přesouvat. Obdobná situace nastane i ve druhé etapě, kdy dojde k opravám na západní straně mostu,“ upozorňuje náměstek.
Při třetí etapě se provede kompletní sanace všech konstrukcí mostu přístupných zdola a kontrola a sanace vnitřních povrchů. Tato etapa zasáhne do provozu pod mostem.
Předmětem stavby jsou i úpravy na předmostích a rekonstrukce některých objektů, které jsou ve vlastnictví města Plzně. „Jedná se o úpravu chodníků, veřejného osvětlení a tramvajové trati včetně trakčního vedení,“ doplňuje Miloslav Šimák.
Rozsah orientačních nákladů města je projektantem stanoven na zhruba 30 milionů korun bez DPH. Náklady Ředitelství silnic a dálnic jsou odhadnuty kolem 210 milionů bez DPH. Výběrové řízení na dodavatele stavby bude možné zorganizovat v roce 2015.
Most v Plzni přes řeku Mži o délce 203 metrů je s šířkou 31 metrů nejširším železničním mostem v České republice. Původně nazvaný most Antonína Zápotockého byl otevřen v roce 1972. Od roku 1990 je mostem Generála Pattona.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 22.07.2014 14:14



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka